Now Reading
TOP 8 motive pentru care nu trebuie să sari peste antrenamentul de picioare

TOP 8 motive pentru care nu trebuie să sari peste antrenamentul de picioare

Picioarele și abdomenul sunt cele mai neglijate grupe musculare în sălile de fitness. Motivul pentru care mulți se feresc de ele nu este lipsa importanței, ci dificutatea ridicată. Antrenamentul de picioare de exemplu, este cel mai solicitant, iar un număr semnificativ al bărbaților folosesc diferite scuze pentru a-l sări. 

„Joc fotbal”, „alerg mult”, „pedalez”, „mă plimb prin magazine și prin casă”, „am deja picioare mari”, „nu vreau să mă accidentez” sunt cele mai frecvente scuze în rândul bărbaților care refuză să-și antreneze picioarele. Scuzele te scapă de antrenamente, e calea cea mai ușoară. „Ce sădești, aia culegi”. La fel și în cazul antrenamentelor de picioare, care, executate în mod regulat, aduc multiple beneficii: estetice, hormonale și mentale.

Iată câteva dintre motivele pentru care trebuie să începi să-ți antrenezi picioarele din prima săptămână în care pășești în sala de fitness.

1. Aspect armonios

Nici alergările, nici fotbalul și nici plimbările dese până la supermarket nu vor fi de ajuns pentru hipertrofie în zona inferioară a corpului. Sunt doar minciuni.  Fenomenul „chicken legs” este des întâlnit în sălile de fitness. Tren superior bine dezvoltat, iar picioare atrofiate, montate parcă de pe alt trup. Vorbim despre un trup dezechilibrat din propria voință, la care femeile sunt foarte atente. O imagine de bărbat care face treburile pe jumătate nu-ți va face bine. 🙂

2. Articulații mai puternice

Odată ce începi să lucrezi picioarele, nu-ți dezmorțești doar cvadricepșii, bicepșii femurali și fesierii. Antrenamentele de picioare exectutate în intervale regulate de timp cresc stabilitatea la nivelul genunchilor, activ implicați în timpul genuflexiunilor și fandărilor.  Articulațiile, supuse unui efort regulat și controlat, reduc semnificativ riscul de accidentare. Printre leziunile pe care le poți preveni se numără fractura de menisc și ruptura de ligament încrucișat, accidentări frecvent întâlnite la fotbaliști.

3. Stimulezi creșterea în masă musculară a întregului corp

Exercițiile pentru picioare, de bază, precum genuflexiuni și fandări, cresc nivelul de testosteron din organism, responsabil, printre multe altele, de creșterea în masă musculară. Exercițiile enumerate, în special primul, este extrem de complex: pe lângă mușchii trenului inferior implicați, stimulează și grupe secundare din partea superioară. Printre acestea, trapezul, deltoizii și abdomenul, care are un rol crucial în menținerea posturii corecte.

4. Forță mentală

Un lucru pe care-l eviți, deși știi că trebuie să-l faci, nu reușește decât să-ți creeze sentimente de vinovăție. Faptul că nu acționezi bărbătește, asumat, confruntându-te cu o situație mai puțin plăcută (în primă fază cel puțin), poate crea chiar pe termen lung o stimă de sine scăzută. Practic, faci o treabă pe jumătate. Antrenamentul de picioare implică grupe musculare mari. Mari mari decât pieptul, bicepsul și tricepsul. Postura este o altă provocare. În mod automat, antrenamentul de picioare este mai dur, deci mai obositor. Executat la timp, satisfacția este pe măsură.

5. Bifezi „proba cântarului”

Dacă nu-ți antrenezi de la bun început picioarele, pleci cu un handicap. Nu-ți poți stabili obiective punctuale: „în 12 luni, o să pun 10 kg de masă musculară”. Trebuie cel puțin să înjumătătești cifra la care vrei să ajungi, pentru că, ce să vezi, lucrezi doar piept, spate și brațe. Cifra pe care ți-o arată cântarul este o altă barieră mentală pe care o poți sparge antrenamentul de picioare. Mai ales de la un punct în care îți atingi limita genetică în partea superioară, vrei să crești în greutate, să fii mai masiv, dar acul de la cântar nu vrea să se mai miște. Asta din simplul motiv că picioarele tale sunt atrofiate…

6. Te ajută să slăbești

Pentru că antrenamentul de picioare este complex, deci implică mai multe grupe musculare, te ajută să arzi mult mai multe calorii. Dacă obiectivul tău este să scapi de grăsime și să te definești, nu ar trebui să sari peste antrenamentul de picioare.

7. Eficiență mai mare pe terenul de sport

Există și persoane care chiar dacă nu lucrează picioare, nu ajung cu „chicken legs”, asta pentru că au grăsime și mai mult țesut muscular. Dar degeaba ai picioarele groase din naștere, dacă sunt doar de decor. Doar prin antrenament le dezmorțești cu adevărat. Antrenamentele de picioare îți vor oferi eficiență mai mare la sporturi precum înot, ciclism, atletism sau baschet. Vei avea mai multă forță, viteză și explozie.

8. Eficiență mai mare în activitățile de zi cu zi

Nu ai nevoie doar de un trup aspectuos, de un ambalaj putred pe dinăuntru. În primul rând, ai nevoie de un corp funcțional, capabil să facă față provocărilor de zi cu zi. Ai de cărat mobilă, bagaje, iar forța și rezistența de perfecționezi prin antrenament.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

MrNews.ro - Actualitate, entertainment și educație masculină.

___

© 2019 MrNews.ro. Toate drepturile rezervate. 

Informaţiile publicate de MrNews.ro pot fi preluate doar cu citarea sursei + link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Scroll To Top