Now Reading
Diferențele dintre carbohidrați simpli și complecși. Care sunt de fapt cei sănătoși

Diferențele dintre carbohidrați simpli și complecși. Care sunt de fapt cei sănătoși

Carbohidrații (glucidele) reprezintă alături de proteine și grăsimi (lipide) un macronutrient esențial pentru buna funcționare a organismului.

Toate alimentele pe care le consumăm sunt compuse din macronutrienți și micronutrienți, esențiali pentru producția de energie, pentru formarea și creșterea țesuturilor, pentru reglarea proceselor biologice, pentru prevenirea apariției deficiențelor și a bolilor degenerative. Proteinele, carbohidrații și lipidele intră în categoria macronutrienților, iar vitaminele, mineralele și apa, în categoria micronutrienților.

Primul și cel mai important rol pe care-l îndeplinesc carbohidrații, cunoscuți și sub numele de glucide, îl reprezintă furnizarea energiei necesare pentru desfășurarea activităților de zi cu zi – un combustibil obligatoriu pentru antrenamentele fizice susținute. De asemenea, carbohidrații stimulează producția de serotonină (hormonul fericirii) și ajută la menținerea greutății optime, dar pentru asta, foarte important este să alegi carbohidrații sănătoși. Mai precis, să faci diferența între carbohidrați simpli și complecși.

Diferența dintre carbohidrați simpli și complecși

Carbohidrații sunt clasificați în carbohidrați simpli și complecși, în funcție de impactul pe care-l au asupra glicemiei și în funcție de compoziția lor.

Carbohidrații nesănătoși: Carbohidrații simpli sunt absorbiți rapid de organism și se depun ușor sub forma unor depozite de grăsime. De asemenea, stimulează puternic senzația de foame, iar consumați pe termen lung, favorizează apariția diabetului. Carbohidrații simpli sunt cei pe care trebuie să-i consumi cu moderație. În mare parte, se regăsesc în zahăr, respectiv făină albă.

Iată alimentele care conțin carbohidrații simpli: gemuri, produse de patiserie sau cofetărie, sucuri – băuturi carbogazoase, cereale cu dulci – cu zahăr, pâine și paste din făină albă, miere, cartofi albi, porumb, orez alb, chipsuri.

Carbohidrații sănătoși: Carbohidrații complecși sunt cei pe care trebuie să-i incluzi preponderent în dietă, recomandați în special sportivilor, a celor care urmează antrenamente de creștere în masă musculară, cât și publicului larg. Aceștia conțin o mulțime de beneficii pentru organism. Se absorb lent, sunt un puternic combustibil pentru organism, mențin echilibrul glicemic și oferă o senzație de sațietate îndelungată.

Găsești carbohidrații complecși în: cereale integrale, orez brun, cartofi dulci, fulgi de ovăz, pâine integrală, legume verzi, fructe (banane, zmeură, mere, pere), nuci, migdale, alune.

View Comments (2)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

MrNews.ro - Actualitate, entertainment și educație masculină.

___

© 2019-2020 MrNews.ro. Toate drepturile rezervate. 

Informaţiile publicate de MrNews.ro pot fi preluate doar cu citarea sursei + link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Scroll To Top