Now Reading
Cum să-ți menții focusul atunci când muncești de acasă. Mai relaxat, dar și mai concentrat

Cum să-ți menții focusul atunci când muncești de acasă. Mai relaxat, dar și mai concentrat

Remote job. Foto: BenchAccounting [Foto: Unsplash.com]

Din ce în ce mai mulți oameni muncesc de acasă. Chiar și în România, codașă în Uniunea Europeană la capitolul „muncă remote”, angajatorii încep să se adapteze noilor tendințe.

Munca poate fi făcută nu neapărat de la birou, dacă desigur, prin natura ei permite acest lucru și poate aduce beneficii atât angajatorului, cât și angajatului.

Beneficiile unui job remote (de acasă)

În cazul angajatorului, cel mai important beneficiu îl reprezintă facturile mai mici la utilități, la chirie pentru spații de lucru. De partea cealaltă, angajatul, colaboratorul sau partenerul scutește timp prețios pe care altfel, l-ar petrece pe drum – în București, două ore în medie pe zi, bani de benzină, nervii în căutarea locului de parcare și așa mai departe. De asemenea, mai multe locuri de muncă remote înseamnă în mod automat și un trafic mai fluid în oraș.

Jobul remote înseamnă posibilitatea fiecăruia de a-și crea un mediu de lucru mult mai plăcut în propria locuință, într-un spațiu de co-working, într-o cafenea sau altul. Pe scurt, joburile de la distanță înseamnă mai multă libertate.

Foto: campaign_creators [Unsplash.com]

Cum să-ți menții focusul dacă muncești de acasă

Lucrul de acasă poate înseamna eficiență mai mare de lucru pentru unii, iar pentru alții, mai puțină față de rutina de la biroul multinaționalei. Asta se întâmplă din cauza unui management defectuos al timpului, respectiv al spațiului de lucru. O mare provocare pentru cei aflați la începutul unei astfel de experiențe poate să pară ciudată sau dificilă la început, care ar putea determina lipsa de concentrare.

Cum să-ți menții focusul în cele mai plăcute condiții de muncă? Iată o listă cu cele mai importante aspecte de care trebuie să ții cont.

Începe ziua devreme

Dacă muncești de acasă, scutești cel puțin 3 ore din zi, pe care le poți investi în relaxare, dezvoltarea unui hobby, activități sportive, timp petrecut cu persoana iubită etc. Așa e, poți dormi mai mult, dar totuși, nu te culca pe-o ureche! Nu te trezi cu câteva minute înainte să începi lucrul! Trezește-te cu o oră mai devreme, urmează-ți rutina de dimineață, înviorarea, exercițiile. Ia-ți micul dejun și începe ziua în forță! Orice deconectare de la rutina obișnuită te ține în zona de confort, care poate determina lipsă de productivitate.

Îmbracă-te curat și ordonat

Ținuta joacă un rol important în menținerea focusului. Un aspect curat, ordonat, nu trebuie întreținut doar pentru a-ți respecta audiența, ci în primul rând, pe tine. Dacă muncești de casă, ia-ți o pereche de blugi și o cămașă suflecată la mâneci ori un tricou curat. Fă-ți patul și ieși din pijamale!

Lucrează la birou

Cum arăți, dar și unde lucrezi influențează felul în care te simți. Iar felul în care te simți, determină și productivitatea muncii. Ridică-te din pat, nu-ți prelungi starea de relaxare ori de letargie. Ai de bifat niște obiective pentru ziua respectivă. E chiar indicat să te mai muți din când încând cu laptopul pe fotoliu sau pe canapea, dar nu-ți alege cea mai confortabilă pernă! 😀 Și nu uita să revii la birou!

Stabilește un program

Unul dintre cele mai bărbătești lucruri este să-ți gestionezi eficient timpul. Tu, nu altcineva. Stabilește obiectivele pe care vrei să le bifezi în ziua respectivă și atinge-le! Nu trage obloanele până când nu ți-ai terminat treaba.

Ia-ți pauze ocazionale

Și la birou obișnuiești să iei pauze. E firesc să le iei și acasă. Ia o gustare, ridică-te de pe scaun, bea un pahar cu apă, fă niște flotări – da, acesta e un mare beneficiu al lucrului de acasă. Deconectează-te pentru scurt timp, înainte de a te apuca să lucrezi la următorul task.

Stabilește-ți restricții

Restricționează-ți accesul la aplicațiile care-ți pot distrage atenția, la consola de gaming și nu sta la taclale la telefon, ore întregi. Amintește-ți că trebuie să rămâi productiv.

Menține comunicarea

Nu lua prea în serios restricționarea aplicațiilor. Pentru că munca ta se desfășoară în online, trebuie să menții comunicarea cu colegii, partenerii, furnizorii, însă fără a cădea în ispita de a urmări seriale pe Netflix.  Pentru un focus constant, poți ține legătura cu colegii în timp real prin aplicații precum Zoom sau Skype.

View Comments (2)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

MrNews.ro - Actualitate, entertainment și educație masculină.

___

© 2019 MrNews.ro. Toate drepturile rezervate. 

Informaţiile publicate de MrNews.ro pot fi preluate doar cu citarea sursei + link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Scroll To Top